Forebyggelse

Løbende forebyggende tandpleje og sund mundhygiejne hjælper til at du de bedste forudsætninger for at holde dine tænder sunde og raske og bevare dine egne tænder så længe som muligt.

Hos Tandlægerne Venge har vi meget fokus på den forebyggende behandling. Som led heri anbefaler vi løbende kontrol og tandrensning. Foruden tandeftersyn er en vigtig del af klinikkens opgaver, at give individuel rådgivning vedr. forebyggelse mod tandsygdomme, vejledning vedr. aktuel behandlingsbehov her og nu og på længere sigt. Disse opgaver varetages af tandlægen, tandplejeren og/eller klinikassistenterne, som i tæt samarbejde sikrer vores patienter den bedst mulige behandling alt efter behov og ønsker.

Hvordan kan man selv forebygge tandpsygdomme?

De fleste kan undgå tandproblemer ved at holde en god og sund mundhygiejne samt regelmæssig tandpleje hos tandlægen. Nedenfor har vi listet 5 gode råd til at undgå tandpine.
1. Børst tænderne mindst to gange om dagen. Husk at børste tandkødet for at fremme et sundt tandkød. Brug en blød tandbørste med fluortandpasta. Man skal holde sine broer og proteser rene.
2. En sund livstil med sund kost og undgå syreholdige drikkevarer og rygning.
3. Brug tandtråd hver dag for at fjerne madrester mellem tænderne
4. Drik postevand for at rense og tilføje flour. Flour er et naturligt produkt der findes i mange vandforsyninger og grøntsager. Bakterier kan ikke nedbryde flour så det hjælper med at neutralisere bakterier og kan forbygge betændelse.
5. Besøg din tandlæge for jævnligt eftersyn og rensning af dine tænder.